CZY WARTO PRZENIEŚĆ DZIECKO DO NOWEJ SZKOŁY
Podwaliną przyszłych sukcesów życiowych dziecka są pierwsze lata jego edukacji
2024-07-12, 12:34

Wielu rodziców staje przed decyzją, czy korzyści z przeniesienia dziecka do nowej szkoły z atrakcyjnym programem nauczania zrównoważą jego dyskomfort związany ze zmianą środowiska i przyjaciół. Warto rozważyć za i przeciw, pamiętając jednak, że od pierwszych lat edukacji i tego, czy dziecko będzie miało szansę na odkrycie i rozwijanie własnych zainteresowań, w ogromnym stopniu zależą jego przyszłe sukcesy edukacyjne i zawodowe.

Szkoły i przedszkola Maple Bear łączą wysokie standardy edukacyjne z nauką języka angielskiego poprzez immersję, a programy nauczania są dostosowane zarówno do polskich, jak i kanadyjskich standardów edukacyjnych. Dzięki temu dzieci zdobywają takie same umiejętności i wiedzę, jak w lokalnej szkole, ale w dwujęzycznym środowisku. Co więcej, dzieci w Maple Bear stają się nie tylko dwujęzyczne, ale także rozwijają kompetencje niezbędne w dzisiejszym zglobalizowanym świecie.

W jaki sposób dzieci w Maple Bear stają się dwujęzyczne

"Szkoły Maple Bear to miejsca, gdzie zgodnie z kanadyjską metodyką nauczania, nauka języka angielskiego odbywa się poprzez pełną immersję. Od najmłodszych lat dzieci przyswajają język angielski w sposób naturalny, poprzez wzajemne interakcje, wskazówki od nauczycieli, a przede wszystkim dlatego, że celem nauczania nie jest sam język. W kanadyjskich szkołach język jest narzędziem do rozwijania zainteresowań i pasji, czytania dla przyjemności i odkrywania nowych rzeczy. To kanadyjski sposób wzbudzania u dzieci miłości do nauki na całe życie,” podkreśla Monika Szymczak, Dyrektor Maple Bear Wrocław.

Aby jednak takie podejście było skuteczne, konieczne jest codzienne budowanie poczucia bezpieczeństwa i zaufania między dziećmi a nauczycielami w klasie. Atmosfera w Maple Bear jest wyjątkowa – nauczyciele są nie tylko profesjonalni i kompetentni, ale również serdeczni i zaangażowani w tworzenie środowiska, w którym każde dziecko czuje się akceptowane i zmotywowane do nauki. Jest to szczególnie ważne dla dzieci, które dołączają do Maple Bear z małą znajomością języka angielskiego lub bez niej. W kanadyjskich szkołach, gdzie regularnie dołączają dzieci nowych imigrantów bez umiejętności językowych, nauczyciele stosują sprawdzone strategie, które są skutecznie wdrażane w Maple Bear.

Jak nauczyciele Maple Bear pomagają dzieciom poczuć się bezpiecznie w nowym środowisku

Strategia skutecznego budowania relacji z dziećmi, które nie czują się pewnie w środowisku angielskojęzycznym, obejmuje wiele obszarów i działań. Jest to pierwszy krok do tego, aby zdobyć zaufanie i w konsekwencji także nawiązać z dzieckiem pozytywną relację, która pomoże mu w nauce angielskiego i zdobywaniu innych umiejętności z zestawu kompetencji XXI wieku, kluczowych dla jego przyszłych życiowych sukcesów.

  • Budowanie pewności siebie. Dzieci, które czują się bezpiecznie i akceptowane, są bardziej skłonne do podejmowania ryzyka, co jest kluczowe w nauce nowego języka. Nauczyciele w Maple Bear są szkoleni, aby używać pozytywnej mowy ciała, często się uśmiechać i nawiązywać kontakt wzrokowy z uczniami. Te proste, ale skuteczne techniki pomagają dzieciom czuć się zauważonymi i ważnymi.
  • Indywidualne podejście do każdego ucznia. Maple Bear rozumie, że każde dziecko jest inne i ma swoje unikalne potrzeby edukacyjne. Dlatego nauczyciele stosują indywidualne podejście, dostosowując metody nauczania do poziomu i tempa nauki każdego ucznia.
  • Wykorzystanie wizualizacji i opowieści. Jedną z metod stosowanych przez nauczycieli w Maple Bear jest użycie wizualizacji i opowiadania historii, aby pomóc dzieciom zrozumieć i zapamiętać nowe słowa i struktury gramatyczne. Te techniki nie tylko ułatwiają naukę języka, ale także sprawiają, że jest ona bardziej interesująca i angażująca dla uczniów.
  • Nauka poprzez działanie. Maple Bear promuje naukę poprzez działanie, co oznacza, że dzieci uczą się języka angielskiego nie tylko podczas lekcji językowych, ale także w kontekście innych przedmiotów, takich jak matematyka, nauki przyrodnicze czy sztuka. Tego rodzaju podejście, znane jako content-based language teaching (ang. nauczanie języka w oparciu o treści) pozwala dzieciom na naturalne przyswajanie języka w codziennych sytuacjach.
  • Interaktywne Zajęcia. Praca w grupach i projekty, są kluczowe dla skutecznej nauki języka. W Maple Bear dzieci mają wiele okazji do współpracy z rówieśnikami, co nie tylko pomaga w nauce języka, ale także rozwija umiejętności społeczne i buduje poczucie wspólnoty w klasie.
  • Profesjonalne Wsparcie dla Uczniów i Rodziców. Maple Bear zapewnia wsparcie nie tylko uczniom, ale także ich rodzicom. Rodzice są regularnie informowani o postępach swoich dzieci i mają możliwość uczestniczenia w różnych warsztatach i spotkaniach, które pomagają im lepiej zrozumieć proces edukacyjny i wspierać dzieci w domu.
  • Adaptacja i Ocena. Nauczyciele w Maple Bear są szkoleni przez kanadyjskich edukatorów z Rady Akademickiej Maple Bear, aby regularnie oceniać postępy uczniów i dostosowywać metody nauczania w zależności od potrzeb. Adaptacja ocen i metod nauczania jest kluczowa, szczególnie dla dzieci uczących się angielskiego jako drugiego języka. Dzięki temu każde dziecko ma szansę na sukces i rozwój w swoim tempie.

„Edukacja dziecka w szkole podstawowej Maple Bear to inwestycja w jego przyszłość. Szkoła oferuje nie tylko wysokiej jakości edukację, ale także bezpieczne i wspierające środowisko, które jest kluczowe dla sukcesu uczniów. Dzięki dobrze wyszkolonym nauczycielom i sprawdzonym kanadyjskim metodom, dzieci stają się dwujęzyczne w sposób naturalny i zdobywają narzędzia, aby stać globalnymi obywatelami. Rodzice mogą być pewni, że ich dzieci są w dobrych rękach i mają wszelkie narzędzia potrzebne do rozwoju i sukcesu,” podkreśla Grzegorz Esz, Prezes Maple Bear Schools Polska, odpowiedzialny za rozwój sieci Maple Bear w Polsce.

KONTAKT / AUTOR
Rzecznik Prasowy Maple Bear Polska
602277788
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.